BÉKÉSCSABAI SZC
VÁSÁRHELYI PÁL
TECHNIKUM
ÉS KOLLÉGIUM

Nemzetközi Földmérő Ötpróba – Letohrad (Csehország)

01Ebben a tanévben már kilencedik alkalommal rendezték meg a Nemzetközi Földmérő Ötpróbát (International Geodetic Pentatlon - IG5). A verseny az előző évek során a szlovákiai Losoncon volt, idén a csehországi Letohradban a helyi középiskola tanárai vállalták a lebonyolítást. A versenyen összesen 31 csapat indult (Csehországból, Szlovákiából és Magyarországról). A verseny lényege az, hogy nehéz terepi viszonyok között kell teljesíteni egy útvonalat, közben földmérési feladatokat kell elvégezni és a túraútvonalat is minél gyorsabban kell teljesíteni.

Úgy döntöttünk, hogy mi is benevezünk két csapattal. Egy egység egy lányból és két fiúból állt. A 16-os számú csapat tagjai: Bohák Annamária (12. A), Epresi Konrád (12. D), Csarnai Attila (14. Df); a 23-as számú csapat tagjai: Nagy Dóra (12. A), Pfeffer Gábor (14. Df), Kiss Zoltán (14. Df).
A lengyel határtól nem messze fekvő Letohradba vezető 650 kilométeres utat két részletben tettük meg; a táv első harmadát vonattal, a többit autóbusszal. Este lett, mire fáradtan megérkeztünk. Átvettük a szállást, és vacsorát is kaptunk; a rövid tájékoztatót követően pedig körülnéztünk a városban.
Másnap a reggeli után egy busz vitt minket a verseny helyszínére. A startnál megkaptuk a koordinátákat, amiket érinteni kellett, majd kezdetét vette a verseny. Nagyon izgalmas volt, mert erdőkön és mezőkön keresztül vezetett az utunk. 5 ellenőrző ponton kellett végrehajtani geodéziai feladatokat: távolság meghatározása két pont közötti akadállyal, sokszög területének meghatározása, magasságkülönbség meghatározása szintezőműszerrel, pontraállás mérőállomással és templom magasságának meghatározása.
A célba érkezés után egy vendéglőbe kellett eljutni a megadott koordináták alapján, ahol egy ebéd várt mindenkit, ezután szintén koordináták alapján kellett eljutni - a buszhoz. A szállásra érkezés után eredményhirdetés következett. A ’pontosság’ kategóriában a 16-os számú csapat az előkelő 5. helyezést érte el, a 23-as számú csapat pedig a középmezőnyben végzett.
Este volt egy kis szabadidőnk, amit a belvárosban töltöttünk. Vasárnap reggel új élményekkel gazdagodva indultunk haza. A versenyre nem juthattunk volna el támogatóink nélkül. Szívből hálásak vagyunk nekik:

• Geomentor Kft.
  • GEOTRADE Műszeripari Kft.
  • Leica Geosystems Hungary Kft.
  • Magyar Agrárszakoktatási Szakértők Egyesülete

0203 03 03 03 03 03 03 03 03

Copyright © 2013. All Rights Reserved.