BÉKÉSCSABAI SZC
TECHNIKUM
ÉS KOLLÉGIUM

Geo-móka

01Alig kezdődött el az iskola, de mi négyen (a 2/14. Dg-ből név szerint: Tóth Máté, Virók András, Zemencsik Tamás és jómagam, Molnár Szabina) máris a saját kis kirándulásunkat szerveztük. Geológus tanulók lévén nem is kívánhattunk volna mozgalmasabb helyet Aggtelek „ördög szántotta” hegyoldalainál, hatalmas karszt barlangrendszerénél és (mára már nem működő) víznyelő tavánál, Alsótelekes hatalmas dolomit-és gipszbányájánál valamint Rudabánya végtelennek tűnő külszíni fejtéseinél.

Október 3-án hajnalban indult neki a kis csapatunk a többórás autóútnak. Első állomásunk a rudabányai Bányászattörténeti Múzeum volt, ahol megismerkedtünk a hazai bányászat történetével és eszközeivel, valamint megtekintettünk egy mesterséges tárót és egy gyönyörű ásványkiállítást. Ezután Rudabánya külszíni fejtéseit vettük célba, ahol Virók Bandi egyfajta sajátos idegenvezetőként kalauzolt minket, hiszen ő már járt itt nyáron. Egész napra jutott látnivaló és a szebbnél szebb bezsákmányolt ásványoknak (termésréz, malachit, azurit, goethite, kalcit, barit, gipsz, markazit…stb) köszönhetően a lelkesedésünk sem fogyott el. Késő délután fájó szívvel búcsúztunk el a bányáktól és indultunk el az Aggteleken lévő szállásunkra. Szombat reggel senkinek sem kellett könyörögni, hogy másszon ki az ágyból, mindenki izgatottan pattant be a kocsiba, hogy elinduljunk utazásunk következő helyszínére, Alsótelekesre, a gipsz-és dolomitbányába. Az engedély megszerzése után belefogtunk az ásványgyűjtésbe, és itt is sikerült eltölteni jó néhány szép órát a gipszek, dolomitok és anhidritek társaságában. Később újból Rudabányára mentünk és megnéztük a rudapithecus hungaricus lelőhelyét, valamint visszatértünk a fejtésekhez további ásványok megszerzésének céljából. Vasárnap reggel Aggteleken kezdtük a napot: megnéztük a gyökérkarrokat és az Aggteleki-tavat, majd összekészültünk a haza úthoz. Rudabányán még megálltunk egy utolsó gyűjtögetésre, majd a késő délutáni órákban hazaindultunk.

Minden geológus pályára készülőnek szívből ajánljuk, hogy ha van lehetősége, a terepen is tanulmányozza mindazt, amiről az iskolapadban hall!

Jó szerencsét!

020304

050607

0910

Copyright © 2013. All Rights Reserved.